אירועי סוכנים – יומנה של עובדת משרד התיירות בארה"ב

ב

ספטמבר 2014 ,

נסיעת עבודה ראשונה שלי, שלושה אירועי סוכנים בשלוש ערים שונות בפלורידה. אירועי סוכנים הם שיטת קידום המכירות הכי אולד סקול בספר ההדרכה של עולם המכירות, ואם תשאלו אותי היעילה ביותר בכל הקשור לתיירות.

לרבים מאיתנו, עבודת סוכן הנסיעות, נשמעת מיושנת ועתיקה, במיוחד בעולם בו כל המידע פרוס לרווחה באינטרנט, אך לרבים אחרים, סוכן הנסיעות עדיין נתפס לאורים ותומים בתחומו, ואנשים פונים אליו לעזרה לצורך תכנון טיול ליעד מסויים, ועל כן הם עדיין האנשים החשובים ביותר בשרשרת המזון של עולם התיירות.

אירועי סוכנים מתקיימים לרוב באולם כנסים קטן של בית מלון מקומי, אליו מגיעים בין חמישים למאה סוכנים, תלוי בעיר ובמדינה. את פניהם מקבלים בין עשרה לחמישה עשר ספקים (ביניהם משרד התיירות) שמקדמים מוצר בתחום התיירות המקומי והבינלאומי.

במשך חצי השעה הראשונה הסוכנים עוברים בין הספקים השונים ואוספים מידע, בין אם זה חומר כתוב או רק להחליף כמה מילים עם הספק וכרטיסי ביקור. לאחר מכן, מגיע שלב הלימוד. מכירים ספיד דייטינג? אז כזה, רק בתיירות. הסוכנים מחולקים לשולחנות עגולים וכל ספק מקבל עד חמש דקות זמן דיבור בכל שולחן.

חמש דקות בהן אני אמורה להציג את עצמי, את משרד התיירות, ולתת להם כמה שיותר מידע חיוני על ישראל כיעד תיירותי שיכול לעזור להם לחזור למשרד יום למחרת ולמכור אותו. נשמע בלתי אפשרי.

אירועי סוכנים זה בית הספר למכירות הכי טוב שהייתי פה. אם את לא מספקת להם חומר טוב לפחות בדקה הראשונה, איבדת אותם וניתן לראות את זה.

כמו כן, בכל מדינה בארה"ב, ובכל עיר הסוכנים שונים ותחומי העניין שלהם משתנים בהתאם ותוך כדי תנועה לומדים מה יכול להתקבל בברכה בפלורידה אבל לא בטקסס.

במהלך חמש השנים האחרונות הייתי בכל כך הרבה מדינות בארצות הברית, ביותר ערים משהרבה אמריקאים יכולים להעיד על עצמם שביקרו, והעברתי מאות מצגות שונות על ישראל, והדבר המשמח ביותר שקרה לי הוא להכיר סוכנים ושנה לאחר מכן לפגוש אותם שוב כשהם מספרים לי בהתלהבות שהם לקחו קבוצה לישראל או שהם סגרו תאריך עתידי. צמרמורת קלה ממלאת אותי למשמע הבשורה המשמחת, הלב שלי מתפוצץ מגאווה ולחלוחית ממלאת את עייני.

אפריל 2019,

אתמול חתמתי את סבב אירועי הסוכנים האחרון שלי לשנת 2019 ולתקופת השליחות שלי במשרד התיירות.

אז בפעם הבאה שאתם רואים קבוצות של תיירים אמריקאים בכותל, בעכו, בחיפה או סתם בבית קפה בתל אביב, תדעו שאי שם בארה"ב מסתובבים להם שליחי משרד התיירות שהעבירו מצגת של חמש דקות על ישראל וגרמו לסוכן נסיעות למכור את היעד.

והתמונות?

מזכרת מכל עיר שביקרתי בה בחודשים האחרונים יחד עם הסוכנים החביבים

שלכם 💙🇮🇱😃

אני

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.