אני רוצה ליפול מאהבה ולא מורטיגו

ב

ורטיגו- תחושה מוטעית של סחרחורת סיבובית, שבה מרגיש האדם כאילו הוא עצמו או הסביבה נמצאים בתנועה מתמדת.

לפני מספר שבועות במהלך הלילה , בעודי ישנה, התעוררתי מספר פעמים אחרי שהרגשתי שהכל מסתובב מתוך שינה. לא ייחסתי לזה חשיבות רבה ופשוט הסתובבתי לצד השני והמשכתי לישון. כשקמתי בבוקר , מצאתי את עצמי מחבקת את האסלה, זיעה קרה שטפה את גופי והבטן שלי התהפכה.

אחרי כמה דקות הצלחתי להסדיר את נשמתי , נשכבתי על רצפת הפרקט, והחדר כולו החל להסתובב, כמו בקרוסלה. אחזתי ברגלי המיטה, ניסיתי למצוא משהו יציב שיכול לגרום לחדר להפסיק לזוז, ללא הצלחה. אחרי שניות, שהרגישו כמו נצח, החדר חזר למקומו, ואני חזרתי לחבק את האסלה.

במה שנשאר מכוחותיי, נסעתי למרפאה.
"היתה לך דלקת אזניים לאחרונה?" הרופאה שאלה ועניתי בשלילה.
"מה עם טיסה, טסת לאנשהו לאחרונה?", צחקתי ושאלתי אותה "את בטוחה שאת רוצה לדעת?" היא הנהנה בחיוב.
"בשלושה חודשים האחרונים הייתי בשדה התעופה באטלנטה, עשרים פעמים, אם את עושה חישוב, הייתי בארבעים טיסות".
"אני חושבת שאפשר לסכם מדוע יש לך ורטיגו", היא קבעה, כתבה לי מרשם לכדורים נגד ורטיגו , וכדורים נגד בחילה.

אם הייתי צריכה לתאר את תחושת הורטיגו, הייתי אומרת לכם, שהדבר הכי מתסכל בכל הסיפור הוא שהמוח שלך בוגד בך. הרי איך ייתכן שאת יושבת או שוכבת על קרקע יציבה ואת מרגישה שאת נופלת, כשכל העולם כולו מסתובב?
כל פעם שהייתה לי סחרחורת, הפתיח של "מנהרת הזמן" הופיע לנגד עייני.

ויותר מהכל, תחושות אי היציבות ואיבוד השליטה המלוות את הורטיגו הן שגורמות לי לתסכול עצום.

בתוך כל הורטיגו הזה, מצאתי את עצמי טסה למנהטן (לעבודה), ואם יש עיר שלא כדי לסבול מורטיגו כשמבקרים בה, זאת מנהטן. השבוע הראשון עבר בהצלחה, עד יום שבת, כשהתיישבתי על מדרכה מטונפת במנהטן, בסוהו, פינת רחוב בליקר ואמרתי לטל חברה שלי שאני לא יכולה להמשיך. חיוורת, מזיעה ובעיקר מתוסכלת לקחתי מונית למלון ונשארתי שם עד יום למחרת. את השבוע השני במנהטן העברתי בין העבודה לחדר במלון.

ממש לפני הטיסה חזרה לאטלנטה, הרגשתי רע. שקלתי לא לעלות על הטיסה אבל הרצון העז לחזור הבייתה, למיטה שלי, לבית שלי באטלנטה, היה חזק יותר. המטוס עשה את דרכו למסלול ההמראה, אני מזילה דמעה, מאחלת לעצמי לעבור את הטיסה בהצלחה. אחרי ההמראה, כשהמטוס התייצב בשמים, והשאיר את העננים מאחוריו, תחושת האיזון חזרה לאזניי. תאמינו או לא, כשאני באויר, המוח שלי מתפקד בצורה הטבעית ביותר. הזוי אה?

הבעיה עם ורטיגו היא שאת לא יודעת מתי הוא יעבור. הוא שם, אורב בכל פינת רחוב בליקר, קנאל או ברודווי, הוא לא מכין אותך מתי הוא הולך לסובב לך את הצורה , הוא פשוט בא, ככה בלי הזמנה או הכנה. ואם תשאלי את הרופאים, אין להם תשובה.

אז החלטתי לקחת את הורטיגו כאנאלוגיה לחיי. החיים בלתי צפויים, כמו ורטיגו.

"איבוד שליטה, חישוב מסלול מחדש, וחזרה לשליטה על החיים ועל הגוף שלך", שירן (חברה שלי) כתבה לי כשסיפרתי לה שאני הולכת לכתוב על הורטיגו בבלוג. היא לא יכלה להיות מדוייקת יותר, אני רוצה להחזיר את השליטה לחיי ולגוף שלי.

באחד מהלילות שעברתי במלון, חלמתי חלום שהרגיש מציאותי כל כך. בחלום הייתי בזוגיות, משהו שלא קרה לי הרבה זמן בחלומות. זה היה חלום על זוגיות שיש בה שני אנשים שחולקים רגשי חיבה אמיתיים, וכנים. בחלום, כשהוא חיבק אותי הרגשתי בטוחה, כשהוא הביט בי ידעתי שהוא החבר הכי טוב שלי והעיניים שלו היו מלאות באהבה.
באנגלית קוראים לזה Companionship, ובעברית: חברות, ורעות.

החלום והורטיגו גרמו לי לחשוב המון על הנושא – הרצון לזוגיות.
במקרה שלי הרצון שלי לא נובע כי (תדמיינו דודה רחוקה שפגשתן בחתונה):
"את בת 37, ואולי כדי שלא תהיי לבד, ואת לא נהיית צעירה ואת צריכה להביא ילדים".

הרצון שלי לזוגיות נובע כי:
"אני רוצה לחלוק עם מישהו משהו. כזה שיגרום לי לאיבוד תחושה ברגליים, שהחדר יסתובב, והבטן תתהפך לי, אבל זה יהיה כי יש שם מישהו לידי, שמרגש אותי ועושה אותי מאושרת ולא כי אבני קריסטלים החליטו לצאת לטיול לתעלה באוזן שלי (מה שקורה בורטיגו)".

זה אולי ירגיש כמו ורטיגו, אבל תאמינו לי כשאני כותבת, אני חותמת כל יום על התחושות הללו ולא על הורטיגו שנמצא איתי בזוגיות כבר חודש.

אני רוצה להיות בריאה, חזקה, איתנה, אוהבת, מחבקת, נאהבת, מבשלת, אופה, מלמדת, לעשות דברים שאני אוהבת, מפיצה אור, מרגשת, סוחפת, בגדול אני רוצה לחזור להיות כל הדברים שאני יודעת להיות אבל קצת שכחתי להיות, והתמונה הבאה, עם החולצה של הסמל הכי נשי שאני מכירה, היא להמחשה!

עכשיו אני הולכת להכין עוגיות, כי אין דרך טובה יותר להחזיר את הלב שלי לפעום חוץ מאפיה.

תהיו בריאיים (באמת, רק בריאות).
דרישת שלום חמה,
הגר.

 

להשאיר תגובה

