"איך יכול להיות שאת עדיין רווקה?"

ב

אפריל 2007 , אני יושבת בתחנת אוטובוס בבאזל מחכה לשאטל שיאסוף אותי לשדה התעופה.
אישה שהמתינה איתי בתחנה פנתה אלי, "מאיפה את?"
"מישראל" עניתי.
היא מיד עברה לעברית.
"איזה יופי, מה את עושה פה? היית בתערוכת תכשיטים?"
"כן. אני חוזרת הביתה לפני הזמן , סבא שלי נפטר אתמול" עניתי ודמעות מילאו את עייני.
"אוו אני מצטערת לשמוע, מישהו מחכה לך בארץ חוץ ממשפחה, בן זוג?"
לא. אני רווקה" עניתי.
"איך יכול להיות שבחורה כמוך רווקה?" היא שאלה.

אם רק היה לי שקל או סנט לכל פעם ששאלו את השאלה הזאת, יכולתי לקנות הרבה דברים שאני רוצה ולא צריכה.

לשאלה הזאת מגיעה תשובה בשני חלקים.
עד לפני כמה שנים לא רציתי בכלל זוגיות, ולקח לי זמן להבין את זה וגם להודות בזה, בעיקר לעצמי.
הייתי אחרי מערכת יחסים מפוקפקת שנמשכה כמה חודשים ספורים אבל הייתה מלאה בכלום, בכאב, בבגידה (שלו), שהפכתי בה לצל של עצמי.

"הגר מה קרה לך, אני לא מכירה אותך ככה. כבויה. בודדה. לא מדברת עם חברים שלך, מתעלמת מכל סימני האזהרה. לא היית נותנת לשום חברה שלך לסבול ככה, את חייבת להוציא אותו מהחיים שלך".
חברה שלי נתנה לי בראש. יומיים אחרי זה הוצאתי אותו מהדירה שלי, ויצאתי למסע חדש.
מסע של חיפוש פנימי אפשר לומר.

בדיוק סיימתי תואר שני, ומצאתי את משרת החלומות. עזבתי את רמת גן, ועברתי לתל אביב.
טרפתי את תל אביב, עבדתי כמו חמור, נסעתי לחו"ל, יצאתי, שתיתי, רקדתי, צחקתי, הכרתי אנשים חדשים, והכרתי בחורים והם הכירו אותי. נהניתי מכל דקה.

אחרי שנה משוגעת בתל אביב, עזבתי אותה וחזרתי לבית הוריי בשוהם. כשעזבתי את תל אביב חשבתי שסוף העולם הגיע . אבל במבט לאחור , לעזוב את תל אביב היה אחד הדברים הכי טובים שקרו במסע שלי.

תדירות הביקורים שלי בתל אביב ירדה, הכל היה נראה לי ריק מתוכן. התחלתי לשאול את עצמי אם אלו החיים שאני רוצה ואם טוב לי בהם , כי אם כן אז אני צריכה לחזור לחיות בתל אביב. התשובה לשאלה הזאת די ברורה.

"זהו. אני חושבת שהגיע הזמן להכיר מישהו".
אמרתי לחבר טוב שלי. "אולי יש לך מישהו להכיר לי", שאלתי.
"כנסי לטינדר, בטוח תמצאי מישהו".
"טינדר?" אני עונה לו בפרצוף של סימן שאלה.
הוא לקח את הנייד שלי והוריד לי את האפליקציה, הסביר לי ושלח אותי לדרכי.

מלאה בתקווה חדשה, נסעתי לחברה רווקה להפיץ את הבשורה. שתינו יושבות על הספה שלה בדירה מחוברות לטלפון ובמשך שעתיים מזיזות את המסך ימינה ושמאלה, מתלהבות כשיש לנו התאמה באפליקציה, צוחקות, מתעצבנות, בודקות חברים משותפים בפייסבוק. אבל מה, לא זזות מהספה. אף אחד לא בא לאסוף אותנו לדייט, אנחנו לא מתארגנות ליציאה, יושבות על הספה כמו תפוח אדמה.

אני כבר שנים מלינה על כך שסצנת הדייטים הפכה לזירה בלתי נסבלת.
אני לא זוכרת מתי נכנסתי לבר וגבר פינה לי את הכיסא שלו לשבת במקומו, ואני לא זוכרת מתי בחור שלח לי דרינק על הבר כשהוא חשב שאני מוצאת חן בעיניו. כולם מחוברים לנייד נון סטופ, גם אני . מודה באשמה.

אני לא יודעת באיזה שלב גברים הפסיקו לחזר ומתי אנחנו, הנשים הפסקנו לרצות שזה יקרה.
כשידיד שלי הראה לי את טינדר לראשונה , בתמימותי או אולי בדרכי הרומנטית חשבתי שהאפליקציה תאפשר לבחור ובחורה להיות יחד באותו הבר או בית קפה וכך יתאפשר לשניהם להיפגש ואשכרה להכיר אחד את השנייה. אני לא חושבת שאנשים היום זוכרים לדבר, ממש לדבר.

הטינדר וכל שאר אפליקציות ההיכרויות משטיחות את שיח ההיכרות לנמוך ורדוד.
"אז אל תהיי באפליקציה, מה את חופרת לנו" , אתם בטח אומרים לעצמכם.
צודקים. ניסיתי. כמות הפעמים שהורדתי את האפליקציות הללו לנייד שלי ומחקתי אותן היא אינסופית.

באופן אבסורדי , זה מגרש המשחקים בימינו ואם אני רוצה להיות חלק ממנו אני צריכה להשתתף.
לא , אל תציעו לי להירשם לג'י דייט. תודה.

אז הורדתי,Bumble אפליקציה שנוצרה על ידי אישה. זה טינדר אבל לכאורה אנחנו "קובעות" את הכללים.
שקר. אנחנו לא קובעות שום כלל אם גבר לא עונה להודעה או שהוא מציע לי סקס בהודעה השלישית שהוא כותב לי.

20161129_123115

כשראיתי את ההודעה שלו היום , נחנקתי מדמעות ואני כותבת את השורות הללו בכאב גדול . לא , לא בגלל שאני חושבת שאני לא אמצא מישהו , אני כואבת את הקלות הבלתי נסבלת שלו לשלוח את ההודעה הזאת ואת העובדה המצערת שיש בחורה ש"תזרום" איתו. למה? כי אולי הוא יבחין כמה היא מהממת במיטה וירצה יותר או אולי הוא יעריך שהיא ספונטנית. סיפורים שאנחנו מספרות לעצמינו.

מי שמכיר אותי יודע. אני בעד סקס . (יש כמה בחורים בעולם שיעידו שזה נכון) .
אבל גם סקס צריך להשיג.

תזמין אותה לדרינק בבר , לא בבית שלך, תתעניין באישה שעומדת מולך, אולי תגלה שהיא שווה קצת יותר מזיון או לא אבל לפחות תחזר. זה כל כך קל לחזר אחרי אישה , ואתם יודעים את העבודה. רבאק, אלוהים ברא אתכם עם מתנה אז למה אתם לא משתמשים בה?

ואנחנו, אנחנו רוצות להיות מחוזרות ומי שאומרת לא משקרת לעצמה.
אנחנו רוצות לעמוד מול המראה שעות , אנחנו רוצות להתייעץ עם חברות ואנחנו רוצות להרגיש פרפרים בבטן.
אז למה לעזאזל אנחנו מסתפקות בכל כך מעט אם מגיע לנו כל כך הרבה?

img_20161129_201109

אז איך אני עדיין רווקה?
התשובה לכך מאוד פשוטה, כי לא פגשתי עדיין את הגבר הזה שיגרום לי להרגיש את מה שכתבתי כמה שורות למעלה ויהיה ראוי לי. אני לא מוכנה להתפשר ואני לא מוכנה "לזרום". סביר להניח שאני אמשיך לצאת ולהיכנס מהאפליקציות, אני אמשיך להתעצבן, ואני אמשיך לתהות למה אני עדיין באפליקציות הללו ואז יום אחד הוא יגיע והוא יהיה כל מה שאני מאחלת לעצמי.

נשיקות,
הגר

20 תגובות הוסיפו את שלכם

  1. עומר הגיב:

    הגר, גבר שישלח לך דרינק בבר, סתם כי את מוצאת חן בעיניו? לא יקרה. הגבר הזה עלול למצוא עצמו עצור על חשד לאונס. הארגונים הפמינסטיים לקחו את המלחמה שלהם בגברים רחוק מידי. אני לא אחזר אחרי בחורה אם לא יהיה לי תיעוד דיגטלי של התהליך כולל אלף ביטויי הסכמה מתועדים בכל מדיה אפשרית. אם צריך גם הקלטות סתר. כל זה לפני שאני בכלל אשקול ליזום או להניח עליה את קצה האצבע. אפילו אם היא רוצה. מחר היא עלולה להתחרט. אין כאן מקום לספונטניות או רומנטיקה. אחרת, אני עלול למצוא את עצמי בעוד יומיים מככב בכתבת שיימינג (במקרה הטוב) או בכלא (במקרה הפחות טוב). נקודה למחשבה.

    Liked by 1 person

    1. Hagar הגיב:

      היי עומר , אני מסכימה עם חלק מדברייך בעניין הזרם הפמיניסטי . אני תמיד תהיתי אם בגלל היותינו פמיניסטיות ולכאורה רוצות "לנהל" את ההצגה לא סירסנו אתכם , הגברים וניטרלנו כל אופציה לאינטרקציה אינטימית ללא האפשרות בהאשמה שאתם סוטים או אנסים בפוטנציה. אני חושבת על זה כמוך 🙂 תודה על התגובה שלך

      אהבתי

    2. עוד טיפ טיפה הגיב:

      הגר כתבת ממש יפה באמת. אני גם מכיר עוד כמה סיפורים כאלה מנשים.
      אבל באמת הדבר היחיד שאני יכול לומר לך ולכולן. תחפשי להיות מאושרת ומסופקת מכל שניה שאת חייה ברגע שאת תקריני אושר ואור זה יגיע מהר יותר.
      ואת יודעת מה אולי זה נשמע דפוק אבל באמת שאנחנו לחוצים אנחנו לרב מרחיקים את הדבר מאיתנו. שחררי באמת ובתמים לחץ תני נשימה ופשוט תבקשי שהגבר הנכון יגיע בזמן הנכון תאמיני בזה.
      עוד חצי שנה מהיום מזל טוב יהיה לך

      Liked by 1 person

  2. עינת הגיב:

    מאוד מזדהה עם מה שכתבת. הפתרון היחיד יהיה אולי שפחות נשים יקחו חלק באתרים האלו. האתרים האלו הם גן עדן לגברים שמאפשר להם להתנהג בשיא הבהמיות. כי הרי מאחורי הפרופיל אין בן אדם.

    Liked by 1 person

  3. טניה הגיב:

    אני חושבת שהעולם הזה פשוט מעצים דברים שקורים ממילא בעולם האמיתי. חלק מהעניין זה השוביניזם ולהתיחס לנשים בפרט ולאנשים בכלל, כאילו הם מוצרי צריכה חד פעמיים.
    יש טיפוסים מגעילים ומזוייפים, יש שלא סגורים על עצמם ומתבלבלים מעודף ההיצע הוירטואלי ויש גם, פה ושם, אנשים טובים ואמיתיים שבאמת מחפשים קשר.
    משתדלת לא להיות במקום שלא נעים לי ולא מכבד אותי. הלוואי שכולן היו עושות זאת והגברים היו מבינים שפניות מהסוג הנ"ל למשהי שכותבת שמעוניית בקשר רציני זאת לא אופציה.
    עד אז – אני אופטימית 🙂

    Liked by 1 person

  4. גבר הגיב:

    הגברים אשמים. זאת התשובה היחידה שעולה משיחה ראשונה עם נשים. בשיחות הבאות חלקן יעיזו להודות שהיתה איזה סיטואציה או שתיים שהן חיסלו ברישעות בלי הצדקה. כשהשיחות מעמיקות יותר פתאום מוצאים שלל מחסומים שהאישה מניחה בדרך לזוגיות. בררנות, חוסר עקביות, שקרים, פחד ושינאת גברים… ועוד. אישית נדחתי עי מאות נשים בגלל שלל סיבות ותרוצים. היום היא מודה להן שנשארתי רווק 🙂 בחיית ראבק תנו צאנס לגבר. לא חייבים לגרום לו ךלצות יבשות כדי להגיע לזוגיות.

    Liked by 1 person

  5. גל שור הגיב:

    אהבתי מאוד הגר. מעוניין לפרסם כטור בעיתון שאני עורך, ״שבוע ישראלי״ בלוס אנג׳לס. מוכנה לחשיפה?

    Liked by 1 person

    1. Hagar הגיב:

      היי גל , אין בעיה אתה יכולה לפרסם את הפוסט ((: רק תעדכן אותי כשזה קורה

      אהבתי

  6. מישהי שמבינה הגיב:

    הגר, אני מבינה אותך לגמרי ועד לפני שנה וחצי חשבתי בדיוק כמוך… אבל אז כן הכרתי מישהו באחד מאתרי ההכרויות הללו ושבוע שעבר התארסנו. אז תאמיני ואת תתייאשי. בהצלחה

    אהבתי

  7. ss הגיב:

    היי עומר, זאת תגובה ממש לא קשורה . מי שמכבד את החוק ואת עצמו עוד לפני כן , יודע מה אסור ומה מותר. זה אולי תירוץ להיות פסיבי. ולא מה שבאמת קורה כאן. כשתתנו כבוד תקבלו כבוד, פשוט מאוד. בעולם חזירי של בהמות צריך כנראה חוקים כדי להרתיע, בעולם אידיאלי לא היה צורך בחוקים כי היה מצפון ורצון לא לפגוע קודם לכל דבר אנוכי אחר. ובקצרה, אם אתה טוב יראו שאתה טוב, אם אתה מניאק אנס , צפה פגיעה.

    Liked by 1 person

  8. שלומי הגיב:

    הגר, אני חייב לומר לך (או לכתוב לך), ש- יש, יש עדיין יש גברים שרוצים לחזר, רוצים להיות רומנטיים, רוצים לגרום לאישה את הפרפרים בבטן, רוצים לקבל בחזרה אהבה או חום.
    אל תתייאשי, ותהי סבלנית.
    ולגבי האפילקציות, אין מה לעשות, הן נועדו לקצר תהליכים, לגרום לנו וגם לכן לחפש כל סוג של מגע שרק נחפוץ. לכן, מי שחפץ
    ב… יהיה שם וימצא. גם השובניסטים וגם הפמיניסטיות..
    הרי מה זה בסך הכל, 10% פלטפורמה לביישנים (אני יודע להגיד כי אני הייתי כזה, ביישן, מפחד לגשת, לדבר, להתחיל) ו90% פלטפורמה לכאלה שמלאים בביטחון וכל מה שנשאר זה לכתוב – סקס?
    שורה תחתונה, הם עוד קיימים, אלו שאת מחפשת. רק צאי וחפשי אותם, לא במקומות קונבנציונאלים.
    שלומי

    Liked by 1 person

  9. עינתי הגיב:

    התסכול שאת כותבת עליו מוכר לכל הרווקות.
    אך זיכרי מהו הכח הנשי האמיתי! להגיד "לא" להצעות שלא מתאימות. "לא מתאים לי". "לא בשלב הזה". מותר ורצוי שתשתמשי במילים אלו. גברים עובדים בשיטת מצליח, כי גם הם אבודים בעידן הנוכחי שבו לא צריך לחזר, והכל זמין ומהיר. זה שהוא חותר לסקס מהיר איתך, לא אומר שהוא לא גבר מעניין שיש לו מה להציע. ויכול להיות שהוא מאד מתלהב ממך. הכח בידייך! להזכיר לגבר מה מותר איתך, מה אסור, מה מקובל עלייך ומה לא. הגברים ממש כמהים להכוונה מאיתנו! גם הם נהנים מהמתירנות התל-אביבית, אבל דקה אחרי שיוצאים מהמיטה מתבאסים שזה לא יכול להמשיך לקשר רציני. קחי אחריות על התקשורת שלך עם גברים, ומייד עם תחילת ההיכרות בצ'אט, דאגי שיבין שאיתך מדברים בטלפון ולא בסמסים קישקושיים אינסופיים, קובעים פגישה מראש, שותים קפה/דרינק וזהו, שולחים סמסים להתעניינות אחרי הדייט, וכו' כפי שמתאים לך שיחזרו אחרייך בדיוק. זה אפשרי. בהצלחה.

    אהבתי

  10. Yigaal ben ami הגיב:

    תגובות מעניינות מסכים עם חלקם .
    מעניין שיש תגובות ו הצעה אין!
    הגר, מה קורה מוצ"ש?
    דרינק בסני איילס?

    אהבתי

  11. יובל הגיב:

    בטח הגבר הנכון התחיל איתך בבר, אבל אמרת לו לא, כי הוא היה נמוך או משהו בסגנון

    אהבתי

  12. baldari הגיב:

    את אישתי המדהימה ואם שלושת בנותיי פגשתי אחרי צט סקס סליזי במיוחד . מבט אחד בעיניים הספיק לשנינו לחשב מסלול מחדש .אין ממש חוקים בעניינים האלו , צריך לנסות להישאר פתוח ולסמוך על הקול הפנימי שיכוון.

    אהבתי

  13. נליק הגיב:

    אין לי טלפון חכם , אין לי אפליקציות , אני מין פשוט כזה שנשאר מאחור . לא רואה טעם לפסול אנשים על זוטות אך למרות שהתבגרתי , אני אנושי ועדיין לעיתים עושה כן . אחת הזוטות הללו (שוב אני קצת אידיוט) היא השימוש בטינדר וכל החברים שלו באם יש . העולם שלנו השתנה המון ב20 שנים האחרונות וכל אחד יכול לתרץ מה שבא לו . שורה תחתונה , מיידיות וקלות דעת . אני הייתי רוצה , אולי בעזרתך הגר , להבין איך לא לפסול מישהי ( הגם שהיא שונאת להשתמש בדבר אפליקציה הזו ) שיש לה את זה בטלפון . זה מעניין . לא ?

    אהבתי

    1. Hagar הגיב:

      היי נליק, כפי שכתבתי בפוסט עצמו למרות היותן של האפליקציות משטיחות את שיח ההיכרות היום הן משחקות עדיין תפקיד מרכזי ולמרות שיצאתי ונכנסתי מאות פעמים אני עדיין חוזרת ומנסה, למה? כי אם אני לא אשים את עצמי בחוץ שיבחינו בי.

      בחירה שלך לא להיות חלק מהמשחק הזה אבל לפסול מישהי שיש לה את האפליקציה נראה לי מרחיק לכת בהתחשב בעובדה שרובנו משתמשים בה. החלטה שלך . זה סובייקטיבי לחלוטין.

      אהבתי

  14. יסוהו הגיב:

    בכל הנוגע לחיזור או התנהגות ג'נטלמנית, כמובן שגם יש הבדלים בין-אישיים אך עם זאת, אני באופן אישי מוצא את הפמניזם המודרני כבעל נטל האשמה העיקרי. לדעתי הפמניזם הלך רחוק מדי ופשוט חיסל כל פוטנציאל לזה שגבר ינהג כג'נטלמן, לפעמים אני כבר לא מבין מה הפמניזם רוצה להשיג אם לומר את האמת…
    נושא נוסף שאני רוצה להעלות הוא זה שלהתחיל עם בחורה זה ממש לא יכולת מולדת, שום גבר לא נולד עם היכולת להתחיל עם בחורה כמו שצריך, זה יכולת שדורשת הרבה מאוד תתי-יכולות (דוגמא לכמה מהן: ביטחון עצמי,כריזמה,חוש הומור,טאקט,אמפתיה,ועוד..) שפשוט מאוד לא לכולם יש (ואני בינהם).
    נושא נוסף ואחרון הוא: את יכולה לגשת גם את לבחור שמוצא חן בעינייך.
    כן, אני יודע שזה פחות מקובל חברתית, אני יודע שזה נשמע קצת הזוי, אבל בעייני אין שום דבר פסול בעניין, אני לא רואה סיבה מדוע את צריכה לחכות עד שבחור מסויים בפאב יתפוס ביצים ויגש אלייך, את יכולה לעשות זאת גם בעצמך, ואת תתפלאי עד כמה הדבר יעיל.

    אהבתי

    1. Hagar הגיב:

      תודה על התגובה.

      אני לא מחכה לאף אחד שיתחיל איתי. אם אני רואה מישהו שמוצא חן בעייני אני אגש אליו. אבל אם לצורך עשיתי את זה והוא מעוניין בי בחזרה הכדור עובר למגרש שלו ומפה הוא יכל לקחת את זה .

      תקרא לי אולד פשן, אני רוצה להרגיש מחוזרת על ידי גבר ולא להאכיל אותו בכפית בכדי שיבין איך לחזר אחריי.

      ובאופן יותר כללי הפוסט מתייחס לדיאלוג השיטחי בין בני אדם בימינו . וכן אני לא לא פוסלת את מה שכתבת בנוגע לפמיניזם לוחמני שמסרס גברים. אני לא תומכת בו .

      אהבתי

  15. מדד האושר הגיב:

    הי הגר, אני מאמין שעדיין יש גברים שהם ׳מאצו׳ במובן הטוב של המילה. הם שם. פשוט לא נראה שהם אלה שנמצאים באפליקציות. אמנם נדמה שהכל נגיש באינטרנט, אבל קשרים סוציאליים איתנים קשה למצוא שם.

    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.